5A, 4A, M1, M2, 30, SKAT

Publicerat 2013-01-22 19:52:53 | i kategori Allmänt

Detta kommer jag antagligen drömma om inatt, metros och bussar i Köpenhamn.
SKAT (motsvarigheten till Skatteverket) ska vi inte ens tala om!
 
Ska jag berätta hela historien om min upplevelse idag? Mycket text men det kan vara värt det om ni vill skratta lite åt andras olycka.
 
För att kunna få lön och för att få arbeta i Danmark måste du skaffa ett cpr-nummer som är ett "danskt personnummer". Detta gör man på SKAT som ligger på Sluseholmen (vilket inte ligger i centrum direkt).
För att komma dit tar man till exempel först buss 5A (åt rätt håll, inte åt motsatt håll som jag gjorde, då tar det längre tid.........).
Sedan när man äntligen kommer till rätt station ska man byta buss till 4A som ska ta dig till Sluseholmen, då ska man inte vara rädd att man tagit fel riktning igen och gå av ca 2 km från målet, speciellt inte om det är minusgrader och blåser. Då får man vänta på nästa buss som kommer om 10 min, det är JÄVLIGT kallt!!!! När man väl kliver på nästa buss inser man att det hade gått mycke snabbare att stanna kvar på den första man var på, givetvis... Sen kommer man ÄNTLIGEN fram till destinationen och där är det förvånansvärt lätt att hitta dit man vill. Vad händer då? DET ÄR STÄÄÄÄNGT!!!!!!! Var stänger man 14:00 egentligen???!!! Jaja, bara att vända och försöka hitta hem igen, nu vet jag ju i alla fall var det ligger.... Går över vägen och söker lite fint i min nyfunna app om kollektivtrafik i Danmark. JA, det ska gå en buss nr 30 som tar mig tllbaka till stan och metro och Kastrup och allt vad det nu är man behöver passera för att komma hem. När går denna bussen då tro? OM 26 JÄVLA MINUTER!!!!!!!
Det blåser ännu mer just då såklart....
MEN, Jennifer var snabbtänkt och såg att det gick en liten 4A till Örestad och där ligger ju faktiskt en tågsation. 10 min senare sitter jag på tåget hem till Malmö C och har sådan tur att jag faktiskt undgår att drabbas av det fantastiska elfel som inträffat och gjort att all tågrafik mellan Malmö och Lund är inställd och givevis på verkar alla andra tåg också. Lite tur ska man ha ibland.
 
Såhär kan det se ut om det inte går några tåg alls. Fruktansvärt glad att jag kom hem precis innan detta skedde!
 
Fick lite förfrågan om köket, här kommer två bilder. Lägg märke till diskmaskinen!

Fina gardiner kom upp med hjälp av mamma, även blommorna bidrog hon med.
Postat av: Robin

Stackare, hoppas du återfår värmen!!! Mysigt kök!!! Tack för bilden! =)

Svar: Tack! Jo nu känns det bättre, tända jus och så du vet!
Jennifer Carlsson

2013-01-22 @ 20:03:26
Postat av: Bittan

Hahaha roligt att läsa andras misstag;) Ha det så jättebra. kram♥

Svar: Visst är det!? Och så kan man se det som ett varande exempel!
Jennifer Carlsson

2013-01-22 @ 20:35:36
Postat av: Mamma

Som gammal gardinförsäljare smärtar det lite att veta att färdigsydda gardiner blir för korta men härmed har vi skapat en ny trend som jag tycker alla andra kan kopiera. Ja va fasen byxbenslängder har ju flugit upp och ner så varför skall gardiner alltid räcka till golvet?? Det bör inte finnas begränsningar när det gäller fantasin.

Svar: Jag tycker att det är fint! Man tänker inte ens på det! Du var duktig!
Jennifer Carlsson

2013-01-22 @ 21:35:57
Postat av: Amanda

Hahaha!!! Söta du! Tycker lite synd om dej men skönt att du verkar ha humöret uppe ändå! Så fint de är! Ser fram emot att hälsa på dej! Puss

Svar: Tack stumpan! Ja man får ju försöka skratta åt det liksom! ;) Ser fram emot att du kommer kan jag säga! Jennie var ju sugen också, kolla med henne! :) Puss
Jennifer Carlsson

2013-01-23 @ 19:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: