Lite om träning kanske?

Publicerat 2013-01-10 21:54:39 | i kategori Allmänt

Efter jobbet var jag nere i vårt gym och tränade. I våras investerade jag rejält i min egen hälsa och skaffade mig en PT i en månad. Bland det bästa jag gjort faktiskt! Deras upplägg var träning på gym två gånger i veckan och att följa lågkolhydratkosten LCHF. Mellan träningstillfällena ska man själv motionera i form av promenader, jogging/löpning eller andra träningsaktiviteter.
Jag är jätteglad att jag gjorde detta då jag fick så himla bra resultat. Jag blev starkare, piggare, gladare och fick ordentliga matvanor efter en ganska lång tid med oordning på den fronten. Jag som aldrig springer annars tyckte helt plötsligt att det var ganska roligt att springa en sväng. Kan kanske bero på ökand kondis som resultat av MÖRDAR-INTERVALLERNA på crosstrainern. Sjukt jobbigt men som sagt, det gav ju resultat!!
 
Jag har under hösten och tills nu fortsatt med PT-träning fast i en liten grupp vilket passat mig bra då jag gillar att träna tillsammans med andra. Fortfarande med bra resultat, en skön känsla att känna sig hälsosam och fit. ibland i alla fall, vissa helger är det ju kaos! Godis, chips och alkohol liksom.
 
Kosten kan ju alltid diskuteras, jag är egentligen inte något fan av "dieter" men jag tänkte denna gången att "jag provar väl". Det gav verkligen resultat och i dagsläget följer jag inte LCHF slaviskt utan unnar mig godsaker när jag vill, men inte för att jag är ledsen, hungrig, sugen etc. Det jag gillar mest med det hela är att jag äntligen skapat mig ordentliga matvanor och det är värt allt.
 
I och med detta har jag också lärt mig hur användbart det är med TRX-band, kanske skulle införskaffa sig ett par?
 
 
 
Nu är det dags för mig att packa ner mig för dagen, är en trött tjej nu!
Imorgon är det dags att jobba igen och på kvällen blir det tjejkväll med Jennie och Jennie. Trion Jennie, Jennie och Jennifer samlas igen! Inte dåligt va??!!
 
Sov gott!
Postat av: Nina - Glamourmamman

Köp det vi har på Gekås - superbra och galet likt originalet!!

Kram & gonatt

2013-01-10 @ 21:59:47
URL: http://glamourmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: