Min väg till jobbet!

Publicerat 2013-01-24 21:18:39 | i kategori Allmänt

Jaha, hade ett superbra inlägg från mobilen innan idag men jag märker att det inte blivit uppladdat. Jaja, gör om gör rätt!
 
Först åker jag buss hemifrån och till Malmö Centralstation.
Där kliver man på ett Öresundståg ihop med massa andra människor. På bussen är det också vääääldigt många människor. Svininfluensa.nu?
 
På väg över bron.
 
När man klivit av tåget i Kastrup så är det dags för metro, då ser det ut såhär:
 
Här ska man helst springa om man ska göra som alla andra, denna stress alltså...
 
Jaa, här sitter vi, jag och mina "kompisar".
 

Sedan hoppar man av Metron och går uppför några trappor och kommer ut på den här gatan där man väntar på bussen. Inte den blekaste aning om vad gatan heter men det finns en busshållplats i alla fall!
 
Bakom mi står en glasmästare och röker pipa och lagar ett heeeel krossat fönster! inte kul att vara ägare till den butiken kan jag säga. Jättemånga röker pipa i Danmark...
 
Efter två hållplatser med bussen hoppar man av och går sista biten till kontoret. Utanför ser det ut såhär:
 
"Trottoaren" till höger är en cyckelbana och de är näst intill livsfarliga.Det finns tydligen regler för när man som fotgängare måste akta sig för cyklisterna och vise versa. Kommer antagligen inte bli påkörd av en bil utan en cyklist om något sådant skulle inträffa.
 

Ja, såhär ser min morgon ut nu för tiden och på eftermiddagen blir det samma sak fast på andra hållet.
Ha det fint!
Postat av: Pappa

Känner till det där med cyklisterna, håller på att krocka med dem var gång jag ska parkera vid kontoret.

2013-01-24 @ 21:42:51
Postat av: Maria

Hahaha så jag skratta! Kul att få detta beskrivet med andra ögon. :p
Du behöver ju inte springa, men vem har tid att vänta 4 min på nästa metro? ;)

2013-01-25 @ 07:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: