Krydda till tisdagen!

Publicerat 2013-04-09 18:55:43 | i kategori Allmänt

Hej alla! Sitter nu i soffan och laddar upp inför det kommande träningspasset! Har precis ätit en thaisoppa gjord på köttfärs, kokosmjölk, crème fraîche och massa goda kryddor. Sist jag gjorde den skar jag upp fingret på rivjärnet när jag skulle riva limeskal. Var försiktigare denna gången så det gick alldeles utmärkt. God blev den också. Åt den ihop med hemmagjorda frökex med philadelpihaost på.
 
När jag gick på bussen hem från stationen idag satt nog världens mest entusiastiska busschaufför någonsin där. Han hälsade alla "välkomna in i värmen" och välkomna på bussen. När vi kört ca 100 meter säger han i högtalaren "välkomna på linje 4 allihopa, hoppas ni haft en trevlig dag och jag önskar er en trevlig kväll". Alla på bussen log verkligen, tänk vad lite glädje och entusiasm kan göra! När vi sedan skulle av på Värnhem sa han "tack för att ni åkte med mig idag, välkomna igen". Heja honom säger jag bara, alla pratade om det när vi gick av bussen. 
 
Senast jag hackade chili satt det chili kvar på händerna i en vecka, denna gången tänkte jag förebyggande. Handske på!!
Slutresultatet! Nam nam! Jättenkel att göra dessutom. 
Postat av: Mamman

Visst älskar man dessa människor som "light'ns up the day"? Tänk om fler vågade det? Det skulle bli lite mer "sydländskt", eller hur? Kul att höra att din mat och motions motivation är tillbaka idag och ÄVEN om den inte finns där i morrn...... Så kan du var nöjd med att den ligger där och lurar:-)

2013-04-09 @ 19:34:21
Postat av: Lälä

Hur gjorde du soppan? Vill också äta =)

2013-04-09 @ 21:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: