Mycket pigg idag

Publicerat 2013-04-11 06:57:43 | i kategori Allmänt

Godmorgon godmorgon! Kunde inte somna igår men hade inga problem med att gå upp idag, kände mig pigg och utvilad! 
 
Måste ju berätta om gårdagens äventyr i Christiania i Köpenhamn. Eller ja, äventyr och äventyr, det var väl inte riktigt så dramatiskt. tyvärr fick man inte ta kort på så många saker då det var fotoförbud men lite fick jag i alla fall.
Kalla mig fördomsfull men en annan trodde ju att det skulle ligga knarkare i varje gathörn men kanyler i armarna liksom. Så var det inte alls. Allt gick ordnat till och de stod i sina små stånd längs med gatorna och sålde weed. Ska ju inte sticka under stolen med att det var en del märkligt folk men de behövde man ju inte prata med.
 
Det var liksom ett litet samhälle där innanför murarna, de hade mataffär och dagis och matställen osv. Kanske inga ställen jag skulle välja att äta på men ändå. De hade till och med en ridskola hör och häpna! Det fanns både riktiga hus och så fanns det (som man trodde innan man kom dit) typ hyddor nästan, och skjul som folk bodde i. De betalar tydligen ingen skatt där inne heller så det är som en liten fristad. 
 
Jag kan också säga att jag har sett hur en haschkaka ser ut nu. Är även bekant med produkten "dr Cannabis".
Det var inte dåliga burkar med gräs de sålde kan man säga. Helt öppet på gatorna. 
 
Välkommen in!
 
Här fick man ta kort
 
Massa stigar på en kulle, stod folk i klungor och rökte på längs med vägen....
 
Ridskolan! Säker med häst???
Tack för besöket!
 
Det var ungefär som jag trodde där inne, fast lite mer ordnat. Hade förväntat mig att det skulle vara mer försäljning dock, och att det skulle vara... "Murrigare"liksom. Kul att ha varit där och sett det. 
Postat av: Robin

Du kunde kanske inte somna pga av alla ånger/dofter och skit du andats in??
Ha en fin dag!!! Kram

2013-04-11 @ 07:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: